Gadis mengaku bayi jatuh di lubang tandas

January 10, 2011
KUALA LUMPUR: Misteri seorang gadis yang dibawa ahli keluarganya dalam keadaan berlumuran darah ke hospital bagi mendapatkan rawatan membongkar tindakan mangsa yang baru bersalin anak luar nikah di dalam tandas di rumahnya.

Lebih mengejutkan apabila gadis berusia 28 tahun terbabit membuat pengakuan bayi yang dilahirkan itu bagaimanapun terjatuh ke dalam lubang tandas sebelum dia menarik pam air di tandas berkenaan.

Sumber polis berkata, berdasarkan siasatan awal gadis terbabit yang mengandung tujuh bulan cuba melahirkan bayi tidak cukup bulan terbabit di rumahnya di Taman Sri Sentosa, Jalan Klang Lama, di sini, awal pagi kelmarin.

Menurutnya, mangsa yang mengalami pendarahan serius bagaimanapun diselamatkan ahli keluarganya sebelum dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk mendapatkan rawatan.

“Bagaimanapun, doktor mendapati pendarahan terbabit berpunca dari rahim mangsa akibat melahirkan bayi tidak cukup bulan. Susulan itu, pihak hospital membuat laporan polis.

“Hasil soal siasat dilakukan mangsa mengaku baru melahirkan bayi yang masih dalam keadaan janin. Bagaimanapun, gadis terbabit mendakwa janin itu terjatuh ke dalam lubang tandas sebelum dia menarik pam air menyebabkan janin itu dipercayai mengalir ke arah pembetungan,” katanya.

Menurutnya, susulan itu polis Forensik dibantu anggota Bomba dan Penyelamat bergegas ke rumah gadis terbabit untuk mengesan mayat bayi berkenaan.

“Usaha mengesan mayat terbabit bagaimanapun buntu berikutan gagal menemui bukti. Berikutan itu, polis mengesyaki gadis terbabit mungkin memberi maklumat palsu.

“Ada kemungkinan bayi itu dibuang ke anak sungai di belakang rumahnya yang mengalir ke Sungai Klang. Jika itu berlaku, usaha mengesan mayat bayi terbabit lebih sukar,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid yang dihubungi berkata, polis masih gagal menemui mayat bayi itu walaupun pelbagai usaha sudah dilakukan.

Menurutnya, polis akan mengambil keterangan gadis terbabit selain mengenal pasti teman lelakinya.

Kredit : http://www.hmetro.com.my/

0 comments:

Post a Comment

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))