Cech tambah derita Ancelotti

December 30, 2010
LONDON - Penjaga gol Chelsea, Petr Cech menambah tekanan kepada pengurus Carlo Ancelotti selepas mereka tewas 1-3 kepada Arsenal dalam saingan Liga Perdana England kelmarin.

Cech berkata, persembahan skuad The Blues di Stadium Emirates itu adalah yang terburuk sepan- jang tujuh tahun dia berada di Stamford Bridge.


Menurutnya, Chelsea tidak mampu bertahan dan melancarkan serangan.

Ketika ini, Ancelotti berdepan tindakan dipecat selepas Chelsea merekodkan enam perlawanan tanpa menang.

Kekalahan kepada Arsenal itu telah menyebabkan juara bertahan tersebut menduduki tangga kelima liga selepas hanya mengutip enam daripada 24 mata.

"Kami membuat pemilihan yang salah di tengah padang, pertahanan lemas dan serangan juga lemah. Kami tidak lagi melakukan perkara yang sama seperti mana pada awal musim lalu apabila kami tidak mem- boloskan gol dan menjaringkan banyak gol.

"Kami tidak memperoleh rentak yang sama. Kami membuat pemilihan yang salah, hantaran yang tidak tepat.

"Setiap kali melancarkan serangan, kami terpe- rangkap dalam ofsaid dan kami melakukan terlalu banyak kesilapan di barisan pertahanan. Ini adalah sebab utama kami tidak memenangi perlawanan."

Cech yakin aksi di Emirates adalah persembahan terburuk benteng pertahanan Chelsea yang pernah dilihat sepanjang tujuh tahun berasa di kelab itu.

Katanya, Michael Essien dan Florent Malouda membuat kesilapan yang tidak sepatutnya dilaku- kan untuk menghadiahkan gol kedua dan ketiga Arsenal. - Agensi

Kredit : http://www.kosmo.com.my/

0 comments:

Post a Comment

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))