Abang hadapi masalah, adik jadi mangsa rogol

December 29, 2010
Polis tahan tiga suspek serta abang gadis untuk siasatan

KUALA TERENGGANU: Gara-gara abang tidak dapat menyelesaikan masalah dengan rakannya, si adik dijadikan mangsa apabila dilarikan dan dirogol tiga lelaki di sebuah rumah kosong di Kampung Pasir Panjang, di sini, awal pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi, mangsa berusia 16 tahun berada di rumahnya bersama keluarga di Kampung Belukar Gorek, Bukit Payung didatangi dua suspek iaitu rakan abangnya yang tiba-tiba meluru masuk ke dalam rumah dan melarikan mangsa menaiki sebuah kereta.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K Manoharan, berkata selepas kejadian itu, kakak mangsa menerima panggilan telefon daripada seorang suspek memberitahu akan menghantar adiknya pulang.

Beliau berkata, kira-kira jam 10 pagi, kakaknya menerima panggilan pula daripada seorang wanita memberitahu adiknya berada dalam keadaan baik, tetapi enggan memberitahu di mana mangsa berada.

“Bimbang dengan keselamatan mangsa, ibunya berusia 52 tahun membuat laporan polis dan selepas melakukan pemeriksaan nombor telefon digunakan suspek wanita, polis mengesan serta menahannya di Kampung Pulau Rusa, Manir.

“Dari soal siasat, polis menyerbu sebuah kedai runcit di kampung sama dan menahan tiga suspek lelaki kira-kira jam 12.20 tengah hari,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Manoharan berkata, tidak lama kemudian, polis juga menahan abang mangsa berusia 31 tahun bersama seorang lagi suspek yang dipercayai kawannya ketika membawa pulang adiknya ke rumah.

Katanya, semua suspek yang ditahan berusia 20, 26 dan 27 tahun masing-masing berasal dari Kuala Lipis, Pahang serta Bachok dan dan Pasir Mas, Kelantan bekerja sebagai buruh serta peniaga rokok, manakala wanita menelefon kakaknya berusia 14 tahun dilepaskan dengan jaminan polis.

“Abang mangsa dan semua suspek kini ditahan reman selama empat hari sehingga Jumaat ini dan mereka akan disiasat mengikut Seksyen 365 Kanun Keseksaan kerana melarikan orang dan Seksyen 376 kerana rogol.

“Polis menyiasat kes ini selepas mangsa mengadu dia dirogol ketika bersama suspek di sebuah rumah kosong dan kita percaya suspek membawa lari mangsa untuk menyelesaikan masalah antara suspek dengan abang mangsa,” katanya.

Kredit : http://www.bharian.com.my/

0 comments:

Post a Comment

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))