Masih ada peluang: Riedl

December 27, 2010
BIARPUN ketinggalan 0-3, Ketua Jurulatih Indonesia, Alfred Riedl masih meletakkan harapan kepada skuadnya untuk mengatasi kelebihan agregat skuad Malaysia pada perlawanan timbal balik kedua pada Rabu ini.

"Memang agak sukar untuk menang 4-0 di tempat sendiri nanti tetapi dalam masa 90 minit perlawanan nanti, apa juga boleh terjadi biarpun peluangnya kecil," katanya yang menjawab soalan pemberita dengan muka yang merah padam.

Jurulatih berasal dari Austria itu berkata perlawanan pusingan pertama semalam adalah perlawanan yang biasa sehinggalah memasuki separuh masa kedua apabila pemain Harimau Malaya bertambah keyakinan dan kekeliruan melanda jentera pertahanannya.
"Sehinggalah jaringan pertama, perlawanan yang berlangsung adalah biasa saja sehinggalah gol pertama dijaringkan. Bola sepak sememangnya perlawanan yang sukar," katanya.

Mengenai perlawanan yang terpaksa dihentikan lebih kurang lima minit pada minit ke-54 akibat gangguan laser, Reidl berkata penjaga golnya, Markus Harison Rihihina memberitahu matanya dan beberapa anggota badan yang lain terkena pancaran laser.

Kredit : http://www.bharian.com.my/

0 comments:

Post a Comment

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))