Rosyam harap tiada masalah lagi

January 8, 2011

SELEPAS empat minggu bersiaran, program realiti Pilih Kasih terus hangat dengan sensasi yang tercipta secara tidak sengaja. Jika sebelum ini program cetusan idea Rosyam Nor ini panas dengan komen tajam Rosyam sendiri yang menyelar tenaga pengajar tidak memberi 'pendidikan' terbaik buat barisan 14 artis yang bertanding, Pilih Kasih kemudian dikejutkan dengan pengguguran dua artisnya yang dianggap tidak berdisplin.

Belum surut termometer tersebut, pada minggu keempat yang lalu, seorang artis mereka, Raffamie Karama, 25, dengan rela hati mahu meninggalkan pentas Pilih Kasih atas alasan berkaitan masalah peribadi.

"Saya minta maaf kepada semua peminat yang telah mengundi saya selama ini dan terutama sekali kepada Abang Rosyam kerana saya memang ada masalah keluarga yang perlu saya uruskan di luar sana," begitu jelas Raffamie yang telah menyelamatkan tiga artis terbawah pada malam itu iaitu Mira Amnas, Bodt Sharade dan Nur Jannah.

Kecewa dengan tindakan yang diambil Raffamie sewaktu barisan artis lain mula mendapat rentak yang lebih cantik untuk memantapkan persembahan mereka, Rosyam tidak mampu menahan kehendak jejaka dari Sabah itu.

Menurut Rosyam, dia tidak memerlukan seorang artis yang lemah.

"Saya amat terkejut dan tidak menyangka bahawa ada antara artis Pilih Kasih ini yang mempunyai masalah sedemikian.

"Jika saya tahu lebih awal sudah pasti saya akan menyingkirkan Raffamie tanpa rasa ragu dari minggu yang pertama.

"Tapi kadangkala perkara seperti ini memang tidak dapat dielakkan dari berlaku kepada sesiapa sahaja. Hanya Tuhan yang tahu apa akan terjadi di masa depan," katanya yang cukup kecewa dengan tindakan Raffamie.

Malah dia berharap agar tidak ada lagi peserta Pilih Kasih yang lain akan membuat keputusan sedemikian hanya kerana tidak tahan atau mempunyai masalah peribadi.

Sementara itu, pengunduran Raffamie tidak bermakna pentas Pilih Kasih terhenti begitu sahaja. Sebaliknya, malam ini, tinggal 12 lagi artis yang masih bertahan dalam untuk tempoh enam minggu lagi sebelum malam kemuncak akhir Pentas Pilih Kasih berlangsung.

Pentas Pilih Kasih yang dihoskan oleh Reza disiarkan secara langsung dari Kompleks Penyiaran Tuanku Mohamad, Negeri Sembilan menerusi RTM 2 pada pukul 8.30 malam.

Kredit : http://www.kosmo.com.my/

0 comments:

Post a Comment

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))