Kelantan umum skuad 25 pemain

January 8, 2011

PERSATUAN Bola Sepak Kelantan (Kafa) mengumumkan senarai penuh 25 pemain yang akan menggalas cabaran skuad The Red Warriors (TRW) bagi menghadapi saingan Liga Malaysia musim ini di Kota Baharu, semalam.

Senarai pemain Kelantan itu diumumkan dalam satu majlis memperkenalkan Pasukan TRW 2011 dan Pelancaran Jersi serta Kad Keahlian TRW yang diadakan di KB Mall, Kota Bharu, petang semalam.

Hadir sama Pengerusi kelab bola sepak Cardiff City, Datuk Chan Tien Ghee, Pengerusi Jawatankuasa Insan, Belia, Sukan dan NGO negeri, Abdul Fattah Mahmood dan Presiden Persatuan Bola Sepak Melayu Malaysia merangkap Ahli Eksekutif Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Takiyuddin Hassan.

Presiden Kafa, Tan Sri Annuar Musa berkata, tahun ini skuad Kelantan berazam mengejar tiga kejuaraan yang dipertandingkan selain mempertahankan Piala Malaysia yang dimenangi musim lalu.

“Kita akui persiapan pasukan sedikit terjejas musim ini kerana kehilangan beberapa tonggak yang berhijrah namun Ketua Jurulatih, B Sathianathan memberi jaminan bahawa Kelantan musim ini menjadi lebih kuat berbanding musim lalu,” katanya.

“Memandangkan penjaga gol utama, Khairul Fahmi Che Mat mungkin akan dipanggil kerap menjalani latihan bersama skuad kebangsaan, maka kita memutuskan memanggil kembali penjaga gol veteran, Mohd Halim Napi kembali perkuatkan pasukan.

“Walaupun Negeri Sembilan, T-Team, Selangor dan KL Felda United FC menambahkan kekuatan masing-masing, saya percaya jaminan Sathianathan bola sepak tempatan tahun ini,” katanya.

Menurut Annuar, Kafa akan menjalinkan kerjasama dengan tokoh perniagaan dan pemilik kelab bola sepak yang beraksi dalam divisyen satu di England iaitu Datuk Chan Tien Ghee dalam membangunkan bola sepak di negeri ini

“Beliau rasa teruja sambutan ditunjukkan peminat bola sepak di sini. Kita mahu kemeriahan di sini dapat menyamai apa yang berlaku di Cardiff City.

“Saya juga akan meminta beliau membantu kita mereka bentuk sebuah stadium baru. Kita boleh mempelajari dengan apa yang dilakukan beliau terhadap kelab Cardiff City untuk diadaptasikan di sini. Beliau juga berterima kasih kepada penaja seperti UMBRO, :Sinar Harian:, Yusmira Trading dan Al-Jabbar yang terus setia menaja Kelantan pada musim ini,” katanya.

Kafa turut mempamer Piala Malaysia, Piala Emas Raja-Raja selain replika Piala AFF Suzuki dimenangi skuad kebangsaan.

Kredit : http://www.sinarharian.com.my/

0 comments:

Post a Comment

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))