Wenger mahu 'bunuh' Chelsea

December 27, 2010
LONDON - Arsene Wenger mahu memusnahkan terus sisa-sisa harapan Chelsea untuk bergelar juara liga musim ini apabila menerima kunjungan lawan mereka itu di Stadium Emirates awal pagi esok.


Amaran keras yang dibuat pengurus Arsenal itu bertujuan untuk mengingatkan Chelsea bahawa hanya kemenangan menjadi matla- mat anak-anak buahnya.

Keyakinan Wenger itu ditambah dengan kehadiran semula Cesc Fabregas dan Robin Van Persie dalam kesebelasan utama pasukannya buat kali pertama sejak Ogos lalu.

"Sudah tentu ini adalah perlawanan 'mesti menang'. Ia peluang terbaik buat pemain muda saya melakukannya untuk membuatkan nasib Chelsea bertambah parah," katanya.

Begitupun, berdasarkan pertemuan sebelum ini, rekod Arsenal tidaklah begitu baik setiap kali berdepan Chelsea tetapi prestasi semasa menjadi ukuran Wenger.

Ini memandangkan Chelsea yang kini di tangga keempat Liga Perdana England gagal mencatat kemenangan dalam lima perlawa- nan terbaru mereka.

Sedangkan Arsenal berjaya kembali melonjak ke tangga kedua liga dengan di- pisahkan hanya satu mata sahaja berbanding pendahulu, Manchester United.

"Kami yakin untuk mencatat kemenangan ke atas Chelsea kali ini walaupun gagal menewaskan United dua minggu lalu. Peningkatan pasukan kami cukup membanggakan berbanding pasukan lain.

"Chelsea kini berada dalam situasi semakin hilang keyakinan berbanding prestasu mereka pada Oktober lalu," tegasnya. - AFP

Kredit : http://www.kosmo.com.my/

0 comments:

Post a Comment

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))