Sherina suka lulur badan

January 15, 2011

PERAWATAN kecantikan secara tradisional kini boleh dikatakan kurang mendapat tumpuan apatah lagi dengan kemunculan teknologi canggih yang tumbuh ibarat cendawan selepas hujan. Selari perkembangan zaman moden, orang ramai boleh membuat rawatan di mana-mana sahaja, tanpa mengira waktu.

Namun, bagi penyanyi dan pencipta lagu, Sherina Munaf, dia lebih gemar melakukan perawatan kecantikan menerusi teknik tradisional. Tabiat itu mula disemai sejak berada di bangku sekolah. Malah, Sherina berkongsi hobi tersebut bersama ahli keluarganya yang lebih menyukai rawatan diri menggunakan teknik lama.

"Saya rajin melulur badan sewaktu berada di sekolah menengah. Kebetulan, keluarga saya melanggan tukang lulur sendiri datang ke rumah. Jika tidak ada sebarang aktiviti persekolahan, saya pasti buat perawatan diri setiap minggu. Ia menjadi waktu paling membahagiakan buat saya sebab dapat memanjakan diri.

"Cuma, selepas bergelar artis dan dihambat kesibukan kerja, saya jarang melakukan perawatan tradisional. Kalau ada sekalipun, saya dan teman lain sekadar melakukan rawatan kecantikan diamal oleh nenek moyang kami sebelum ini. Lagipun, ia bukan selalu kerana dengan penambahan usia, kami ada komitmen sendiri.

"Apa yang pasti, saya kurang berminat melakukan perawatan menggunakan mesin canggih kerana lebih mempercayai kaedah lama. Kalau boleh, setiap waktu saya ingin melakukan lulur di spa tradisional. Tetapi, malangnya, hanya waktu yang membatasi saya untuk memanjakan diri," jelas Sherina sedikit kesal.

Kredit : http://www.kosmo.com.my/

0 comments:

Post a Comment

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))