Perkosa anak tiri

January 14, 2011
KUALA LUMPUR: Seorang pembantu restoran warga Pakistan yang tergamak merogol anak tiri akhirnya menerima pembalasan apabila dihukum penjara 17 tahun dan 12 sebatan oleh Mahkamah Sesyen, semalam atas tiga tuduhan melakukan kesalahan itu, lima tahun lalu.

Hakim Fathiyah Idris membuat keputusan itu terhadap tertuduh yang berusia 28 tahun itu selepas mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan.

Pertuduhan pertama, tertuduh yang berkahwin dengan ibu mangsa iaitu seorang wanita tempatan dihukum penjara 15 tahun dan empat sebatan bagi kesalahan merogol anak tirinya yang ketika itu berusia 15 tahun pada 31 Ogos 2006.

Bagi pertuduhan kedua, dia dihukum penjara 16 tahun dan empat sebatan terhadap kesalahan sama yang dilakukannya pada 17 September 2006.

Bagi pertuduhan ketiga pula, lelaki itu dihukum penjara 17 tahun dan empat sebatan bagi kesalahan yang yang dilakukan pada 21 September 2006.

Ketiga-tiga kesalahan itu dilakukan di ruang tamu sebuah rumah di Jalan Thamby Abdullah dan didakwa mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara hingga 20 tahun serta sebat jika sabit kesalahan. Bagaimanapun, mahkamah memerintahkan tertuduh menjalani hukuman itu secara serentak dari tarikh direman pada 11 September 2009.

Kredit : http://www.hmetro.com.my/

0 comments:

Post a Comment

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))