Aidil Zafuan kagum kejayaan rakan-rakan

January 1, 2011
PEMAIN pertahanan kebangsaan, Aidil Zafuan Abd. Radzak (gambar) melahirkan rasa kagum dan gembira melihat rakan-rakannya dalam pasukan Malaysia menjulang Piala Suzuki AFF 2010 di Jakarta, Rabu lalu.


Malah bagi Aidil Zafuan, dia yakin skuad bimbingan jurulatih K. Rajagobal yang berjaya mengakhiri penantian negara selama 14 tahun untuk mengungguli kejohanan berprestij Asia Tenggara itu mampu pergi lebih jauh dalam mengharumkan nama negara.

"Dengan barisan pemain yang ada, saya yakin kita boleh menjadi pasukan yang digeruni suatu hari nanti, bukan sahaja di rantau ini, malah di peringkat Asia juga.

"Apa yang penting, prestasi ini mesti dikekalkan dan semua pemain mesti berusaha lebih keras lagi un- tuk berjaya," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Aidil Zafuan bagaimanapun memberitahu, dia pada masa yang sama sedih kerana tidak dapat sama-sama beraksi bersama rakan-rakan seperjuangan pada kejohanan tersebut gara-gara kecederaan.

"Saya sedih kerana tidak dapat bersama mereka untuk berjuang dalam pasukan kebangsaan tetapi saya tetap berasa bangga dengan kejayaan ini," ceritanya.

Aidil Zafuan yang sebelum ini diketepikan daripada skuad negara setelah mengalami kecederaan berkata, kejayaan itu skuad negara itu merupakan detik gemi lang bagi bola sepak negara dan mampu meraih lebih banyak kejayaan selepas ini.

Mengulas mengenai perkembangan terbarunya, Aidil Zafuan berkata, dia kini sudah pulih daripada kecederaan dan telah menjalani latihan penuh bersama skuad Negeri Sembilan.

Kredit : http://www.kosmo.com.my/

0 comments:

Post a Comment

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))